Friday, May 24, 2013

Radish salad with sugar and vinegar (with recipe)

It might sound weird to some of you, but I promise that this recipe is really yummy! At least, I do love it and I also remember my French exchange student asking my Mom for the recipe for this dish. So I really think you might love it, too. Just give it a try! ;)

Es mag für manche von euch komisch klingen, aber ich verspreche, dass das Rezept wirklich lecker ist! Zumindest ich liebe es und ich kann mich auch noch daran erinnern, dass meine französische Austauschschülerin extra meine Mama nach dem Rezept für dieses Gericht gefragt hat. Daher denke ich schon, dass ihr es ebenfalls lieben werdet. Probiert es einfach aus! ;)

Radish salad with sugar and vinegar

You need: Ihr braucht:
  • 1 bunch of radish 1 Bund Radieschen
  • ~ 250g sugar ca. 250g Zucker
  • Vinegar Essig
1. First, cut the radish off the green and also cut the opposite end. Then, clean them with water.
Zuerst die Radieschen vom Grün trennen und ebenfalls das andere Ende abschneiden. Dann die Radieschen mit Wasser sauber machen.


2. Next, slice the radish into thin slices.
Als nächstes die Radieschen in dünne Scheiben schneiden.


3. Add the sugar and mix. Then add vinegar until the slices are almost fully covered. Let them absorb the sugar-vinegar mixture over night in the fridge. Don't forget to cover the bowl, otherwise the entire fridge will smell really bad.
Den Zucker hinzufügen und so viel Essig dazugeben, dass die Scheiben fast komplett verdeckt sind. Über Nacht im Kühlschrank einziehen lassen. Nicht vergessen, die Schale abzudecken! Sonst riecht der Kühlschrank sehr, sehr streng danach.


4. Next day, they're ready! Enjoy!
Am nächsten Tag sind sie fertig! Guten Appetit!


No comments:

Post a Comment